Avontuur met God - De keus is aan jou

Ruim een maand hebben we het gehad over het avontuur met God. Een maand waarin we alle kanten van het avontuur hebben gezien en waar ik door de voorbeelden en ervaringen hoop dat je iets hebt gezien hoe het praktisch is om met God te wandelen en te doen wat Hij vraagt. We ronden het thema vandaag af. Natuurlijk kun je nog veel meer schrijven, je kunt er een boek over schrijven en dan is het avontuur met God nog niet klaar. Dan is het misschien mijn verhaal van mijn avontuur met God, maar dat is nog lang niet altijd het jouwe. Jouw karakter kan zo anders zijn, waardoor jij op andere momenten even twijfelt of waar jij op andere manieren door God gebruikt wordt.


Ik wil vandaag tegen je zeggen dat God het avontuur met je wil aangaan. Hij wacht op jouw reactie of jij het avontuur met Hem wilt aangaan. En ik wil echt tegen je zeggen dat dit het meer dan waard is. In de eerste plaats omdat daardoor Jezus alleen maar groter zal worden. Hoe meer je Zijn wonderen vertelt die Hij heeft vrijgezet door Zijn lijden en sterven, hoe groter Hij zal worden.


Het zal er ook voor zorgen dat jouw leven nooit meer hetzelfde zal zijn. Jouw leven zal voor altijd in het licht staan van Zijn bovennatuurlijke kracht en heerlijkheid. Jij mag de schakel zijn waardoor de hemel de aarde zal raken. En vandaag is de dag dat God je antwoord graag wil horen.

Mijn ervaring is dat als jij jezelf beschikbaar stelt, dat God daarop zal gaan reageren. God reageert altijd op lef en op gehoorzaamheid. Daarmee zal het avontuur ook echt het avontuur blijven, maar God zal je zegenen, altijd als jij kiest om voor Hem te leven! Durf vandaag eens uit te spreken dat je het avontuur ook echt wilt ontvangen.

Hoe meer jij gaat uitstappen, hoe meer het Koninkrijk de ruimte krijgt om door te breken en hoe meer perspectief jij zult ervaren in je leven. Alle grote mannen en vrouwen in de Bijbel waren mannen en vrouwen die niet groot waren toen ze begonnen. Ze zijn het geworden omdat ze reageerden op het avontuur dat God voor hen had weggelegd en zij in die bestemming gingen wandelen.

Ik wil ruimte geven om de getuigenissen te delen, zodat ook jij een verhalenverteller kunt worden van wat God door jou heen doet. God is niet ongrijpbaar en abstract, God is een persoonlijke realiteit die vanuit de relatie met jou Zich zichtbaar maakt in deze wereld. Wij kunnen de mensen vertellen wat er in de Bijbel staat, maar uiteindelijk zal je mensen daarmee pas raken als ze zien dat het geen woorden zijn, maar dat het de praktijk van jouw leven is.

Gebed: Heer, vandaag is de dag dat ik mijn leven aan U wil geven en ik spreek uit dat U met Uw avontuur voor mijn leven mag komen. Ik wil beschikbaar zijn om Uw Koninkrijk te bouwen in deze wereld, ik wil luisteren naar Uw stem, ik wil nieuwe stappen in geloof zetten. Ik belijd U dat ik veel te veel in wantrouwen heb geleefd naar U toe waardoor ik geen stappen durfde te zetten. Ik vraag U vergeving dat ik veel te veel bezig ben geweest met mijn eigen leven, met mijn eigen behoud en veel te weinig met Uw grote plan met deze wereld. Heer, ik wil de bediening van Jezus voortzetten op aarde en de dingen doen die Hij deed. Heer, hier ben ik, kom maar met Uw avontuur en ik wil bewegen in Uw Geest. Vanaf vandaag kies ik ervoor om angst niet langer te laten heersen en om Uw kracht de ruimte te geven. Heer, hier ben ik, zegen mij in het avontuur met U.

 

 

 

 

 

Nieuwste video als podcast

Youtube kanaal

Recentste 'Tijd met God'

Geen regels meer?

Serie: Geestelijke confrontatie #11 

“Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen om die af te schaffen, maar te vervullen.” (Mattheüs 5:17 – HSV) 

“Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.” (Mattheüs 5:17 – NBV21) 

Hoe gaat Jezus eigenlijk om met alles wat voor Hem al is geweest? Is het zo dat Jezus met een totaal nieuw Koninkrijk kwam? Soms wordt dat wel gedacht. Bij Jezus zijn geen regels meer, wordt er dan al snel gezegd. Dat komt natuurlijk voort uit de gedachte dat de Farizeeën en de Schriftgeleerden fout waren. Wat zij deden klopt niet en dat wordt dan al snel uitgelegd als mensen die met allerlei regels een godsdienst in stand hielden. Ooit zei iemand tegen mij: “Als je iets moet, dan ben je religieus”.

Lees meer...

Aanbevelingen

Preekrooster 2024-2025

Preekvoorzieners die Theo de Koning willen vragen voor een preekbeurt, kunnen gebruik maken van deze link om de nog beschikbare data te bekijken en deze vervolgens vast te leggen.

Theo denkt

Bidden, maar klopt ons bidden wel...?

Bidden... maar klopt ons bidden wel?

Een paar gedachten:
Er zijn van die gebedspunten waar ik wat moeite mee heb gekregen. Ik zal er een paar noemen: Bidden om wereldvrede, bidden om vrede voor Israël of bidden voor de bekering van Israël. Of wat denk je van bidden om meer liefde onder elkaar? Of bidden tegen de seksuele moraal van deze tijd. Steeds meer dringt bij mij de vraag op of we daar wel voor kunnen bidden.
En als ik op een zieke de handen leg en er voor bid (nee, geen welvaartsevangelie, God bepaalt wat Hij doet en niet wij) vinden velen dat niet vanzelfsprekend.

Lees meer...

Eindeloos gelukkig

Eindeloos gelukkig worden begint door te wandelen in de bestemming die God voor jou heeft op aarde om uiteindelijk, door het geloof in Jezus, straks eindeloos gelukkig in de hemel te leven met God. 

Bijbelonderwijs

Om de Bijbel begrijpen willen wij je helpen door de Bijbel op een praktische manier uit te leggen. Het is ook mogelijk om je aan te melden voor een gratis mailabonnement op 'Tijd met God'.

Coaching

Niet alles in je leven gaat vanzelf of ervaar je dat je bent vastgelopen of ben je op zoek naar Gods plan met je leven. We bidden persoonlijke coachingstrajecten of trainingen aan om je daarmee te helpen.

(S)preekbeurten

Theo de Koning (s)preekt veel in kerken, voor studentengroepen of op andere plaatsen. Dat doet hij met passie en het is zijn verlangen om Gods Woord uit te leggen en de Heilige Geest de ruimte te geven.

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom.
IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

© 2024 Eindeloos gelukkig - All Rights Reserved | Hosted by www.sth.nu