Theo de Koning

 

In het dagelijks leven ben ik full-time kerkelijk werker in een brede PKN-gemeente. Mijn hoofdtaken zijn vooral gericht op individueel psychopastoraat en jongeren. Daarnaast geef ik leiding in het kringwerk en de catechese. 

 

Daarnaast is er in de tijd die overblijft steeds meer verlangen bij mij gekomen om Gods Woord door te geven. (S)preekbeurten en schrijven zijn naast mijn dagelijkse werk een soort heilige hobby geworden. Het begon ooit met een enkele uitnodiging om op zondag op een evangelisatiepost te spreken. Ondertussen is dit uitgebreidt tot spreekbeurten op vele plaatsen en door mijn dagelijks werk ben ik ook steeds meer binnen de gemeente in het kringwerk, op weeksluitingen, voor jeugdgroepen en op begrafenissen gaan spreken.

 

De 'dagelijkse 5 minuten met God' en de rubriek 'Dieperzinnig' op deze website zijn voortgekomen uit het verlangen om ook schrijvend steeds meer door te geven van Gods Woord en het Koninkrijk dat komt.

 

Er is eigenlijk een passie gegroeid om onderwijs te geven, Gods Woord door te geven. En wat ik merkte was dat mensen vaak aangesproken werden door mijn concrete stijl van spreken en schrijven, maar tegelijk ook de kwetsbaarheid waarmee je als spreker en schrijver ook je eigen worstelingen mag laten zien. Probeer mij vooral niet in een hokje te plaatsen, want dat lukt niet. Net zo min als dat ik pas binnen één soort theologie. Ik heb maar één heel groot verlangen: Het Woord van God door te geven zoals het er staat, Jezus te verkondigen in al Zijn heerlijkheid en de gelovige te helpen groeien in geloof en in de relatie met God. Jezus kwam niet alleen om ons net over de drempel van de hemel te helpen, maar ons, naast het geloof, ook te leren om onze identiteit in Hem te vinden en om Zijn Koninkrijk op aarde zichtbaar te maken. En dat draag ik graag met passie en vuur uit.

 

Zoals je wel zult begrijpen sta ik altijd open voor een spreekbeurt of het schrijven van colums. Natuurlijk, het moet in mijn agenda passen. Ik plan bewust niet te ver vooruit, dat maakt dat er vaak heel veel mogelijk is. In principe doe ik alles op basis van giften. De enige kosten die wel vast zijn, zijn de reiskosten à €0,28 per kilometer.

 

Neem gerust contact op voor meer informatie. Klik hier voor het aanvragen van informatie of boekingen.

 

Hieronder vind je een aantal geluidsbestanden van (S)preekbeurten:

Jij bent een sterke held - Richteren 6

Houd jij van Jezus - Johannes 21:15-17 (Kinder- en jeugddienst)

Vrijheid of slavernij - Je bent geroepen om vrij te zijn - Exodus 3 en Galaten 5

Kampioen - Leef jij in de overwinning - Romeinen 8

 

 

 

Elke dag 5 minuten met God

Communicatie met God - Good, good Father

 

Nadenken over communicatie met God zorgt ook altijd voor vragen. Vooral de vragen rondom niet verhoorde gebeden. En die vragen mogen er zijn. Eigenlijk was ik nog niet van plan om daar nu al iets over te schrijven, maar ik heb sterk het gevoel dat God iets wil zeggen. Iets dat misschien een beetje dubbel lijkt, omdat we het al over de Vader-kind relatie hebben gehad. Vanmorgen werd ik wakker met het lied ‘Good, good Father’ En het bijzondere is dat dit lied de hele dag door is teruggekomen. En ik denk dat het op dit moment belangrijk is om daar iets over te delen.

Lees meer...

Tweets Theo de Koning @TJD_de_Koning

www.eindeloosgelukkig.nl

Eindeloos gelukkig - Copyright © 2015. All Rights Reserved.

IBAN rekeningnummer: NL81 RABO 0301 9254 53 t.n.v. T.J.D. de Koning inzake 'Eindeloos gelukkig' te Nieuw-Lekkerland

Eindeloos gelukkig is financiëel geheel afhankelijk van giften. Elke gift is daarom van harte welkom